לא רק MeToo; שבעה קמפיינים נגד אלימות מרחבי העולם

unsplash

האשטגים שונים כגון: YesAllWomen ו- MeToo נוצרו מתוך מצוקה ורצון ליצור קול זעקה ושינוי. חברות פרסום ותנועות נגד אלימות ממשיכות לחשוב על דרכים חדשות וחדשניות לעזור לקורבנות ולמנוע את הפגיעה הבאה. לאור האלימות הגואה אצלנו נשאלת השאלה מי ירים את הכפפה לקמפיין אפקטיבי?

מרבית הקמפיינים הללו מתמקדים בשלושה תחומים עיקריים: הכללה חברתית, גיוון והפחתת אלימות, גישה למשאבים כלכליים.
כאן נציג בפניכם 7 מהקמפיינים נגד אלימות מהמצליחים בעולם:


1. קמפיין ANAR – ספרד

ANAR – (קרן סיוע לילדים ומתבגרים בסיכון) יצרה קמפיין מודעות שעלול להיראות ככרזה רגילה לאדם מבוגר. עם זאת, שלט החוצות רב-הפנים של הקמפיין מציע הרבה יותר ממה שנראה לעין. המודעה משמשת כאזהרה למבוגרים וכמסר רב עוצמה לילדים. הפוסטר מכיל מסר חבוי שניתן להבחין בו רק מגובה עיניו של הילד. העיצוב הייחודי מעביר את המסר הנכון לצופה הנכון. בפנים החבולות של הנער הצעיר יש מספר קו עזרה ולידו ציטוט, "אם מישהו פוגע בך, התקשר אלינו ואנחנו נעזור לך". ההודעה הדיסקרטית המועברת לקהל הנכון עושה את כל ההבדל.

קמפיין חזק, רגיש ומותאם לקהל היעד
מקור: יוטיוב

2. Unload Your 401k – ארה״ב

קמפיין Unload Your 401k מבקשת מאנשים להכות בחברות הנשק הגדולות ולהחרים אותן על מנת לצמצם את האלימות הנוצרת בעקבות הקלות שבהשגת והחזקת נשק. 401k הינה תוכנית חיסכון לפרישה בחסות המעסיק, התכנית מאפשרת לעובדים לחסוך ולהשקיע חלק מהמשכורת שלהם לפני הוצאת מיסים. הקמפיין מציג לאנשים את האפשרות לתקן את ה401k שלהם כך שחברות הנשק לא יקבלו נתח מהכספים המושקעים.

לכניסה לאתר הקמפיין לחץ כאן

על מנת להפוך את הקמפיין הזה להצלחה, שוחררו סרטים קצרים המדרבנים אנשים לעשות כל שביכולתם על מנת לצמצם את זמינות הנשק לאנשים. סרטון הוא כלי חזק ויעיל להעברת הרעיון של הקמפיין. הקמפיין יוצר על ידי חברת גריי פרסום והוא מראה באופן מובהק איך עסקי הנשק שודדים את הכלכלה האמריקאית ואת ביטחונה הנפשי והפיננסי. בסרטון רואים עדויות של קרובים שיקיריהם נפגעו על ידי פשעים כאלה, מה שמקשה עוד יותר לעמוד מנגד ולא לפעול.

בסרטון מופיעים מפורסמים שהנושא קרוב לליבם
מקור: יוטיוב

3. The Penny Prison – ברזיל

Movimento de Mulheres הוציא את הקמפיין 'Penny Prison' (כלא פני). התנועה היא בתגובה לסטטיסטיקה המזעזעת של שיעורי האלימות בברזיל. בברזיל, תקיפת אישה קורית כל 15 שניות, זהו נתון מספיק על מנת להכעיס כל אדם. הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך שרוב המעשים הללו קרו מהתעללות בתוך במשפחה.

קמפיין ויזואלי מרשים בעל כח השפעה אדיר
מקור: יוטיוב

קמפיין כלא פני של התנועה נגד האלימות הוא דרך חדשנית להעביר שיעור חשוב לפוגעים ולהראות תמיכה בקורבנות. במקביל, המכון יכול לגייס כספים באמצעות הקמפיין העוצמתי הזה. פעילי התנועה מציגים תמונה של גברים אלימים מאחורי סורגים העשויים מצינורות שקופים, עוברים ושבים יכולים לשים מטבעות בצינורות ובכך למלא את סורגי הכלא. הסרטון, כמו גם ביצוע הקמפיין, הוא מדויק ותמונותיהם של גברים מתעללים מעוררים רגש של שנאה ורצון לשינוי מצד הצופים והעוברים ושבים.

קמפיין חזק הגורם לאינטרקציה עם כלל האוכלוסיה והיכולת שלהם להשפיע
מקור: יוטיוב

4. להציל את האחיות שלנו – הודו

Save Our Sisters הוא אחד הקמפיינים החזקים והמרגשים ביותר נגד אלימות אי פעם. הפרויקט הוקם על ידי סוכנות לסחר במין ומתארים תמונות של אלות הודיות המשולבות בחייהן של נשים מוכות.

אלות הודיות מציגות אלימות על פניהן, קמפיין חשוב והכרחי
מקור: פינטרסט

החברה לקחה תצלומים המסורתיים של אלות הודיות שונות והוסיפה על פניהן חתכים וחבורות. העיצובים והנושאים הכלליים של הקמפיין כולו מביאים את קשיי האישה הנתונה להתעללות גופנית ונפשית.

הצגת הגיבורות ההודיות כנתונות להתעללות
מקור: פינטרסט

5. קמפיין נגד אלימות של אוגילווי – ערב הסעודית

סוכנות הפרסום של אוגילווי יצרה את הקמפיין הזה על מנת לגנות כל אלימות כלפי נשים. זהו כנראה הקמפיין הראשון המדבר על אלימות נגד נשים. הכרזה מציגה אישה עם עין סגולה ופצועה ובלבוש ניקאב (כיסוי ראש ופנים אותו לובשות נשים מוסלמיות, המכסה את כל הפנים מלבד העיניים). הגישה מינימליסטית אך עדיין גורמת להשמעת קול הנשים בצורה חזקה יותר מכל תנועה קודמת נגד מתעללים.
באחד הפוסטרים נכתב: "ישנם דברים שלא ניתן לכסות". הכרזה מדברת בעד עצמה ומעבירה מסר רב עוצמה.

מסר חד ועוצמתי שלא ניתן להתעלם ממנו
מקור: פינטרסט

6. המכונה חסרת אונים – רוסיה

מעל 10,000 נשים רוסיות נרצחות מדי שנה כתוצאה מהתעללות במשפחה, מה שהופך את הקמפיין הזה להכרחי במלחמה נגד אלימות. המחויבות החברתית המחייבת אנשים להישאר במסגרת הנישואים ברוסיה יוצרת כלא אמיתי בין קירות הבית עבור הנשים הללו.
לסרטון והסיסמאות המזעזעות יש פוטנציאל לתפוס את תשומת ליבם של כל עובר אורח. סוכנות Hungry Boys משתמשת ב'מכונה חסרת אונים' ומשתמשת בנטייה של אנשים להכות את המכונות הללו כאשר המכונה לא עושה את מה שהם מבקשים ובכך מציגות באופן חד ועוצמתי את האלימות נגד נשים ברוסיה.

מציג באופן חד ועוצמתי תגובות אלימות
מקור: יוטיוב

7. The Star Models Campaign

למרות שמסע הפרסום היה לשנוי במחלוקת בגלל התמונות המיניות של הנשים, הקמפיין מעביר מסר חזק מאוד. לא משנה באיזה תירוץ משתמשים, התעללות היא עדיין התעללות. הכרזות מתארות מגוון של נשים למשל: נשים בשמלות – אם זה בורקה, נזירה או שמלת מיני, כולן עלולות להיות קורבן לתקיפה מינית. קמפיין זה נבנה על ידי Revolution, סוכנות מודעות שבסיסה בברזיל.

״זה היה המחשוף״
מקור: פינטרסט


הקמפיין, שהוצג במקומות שונים בעולם יש דבר אחד במשותף: פילוסופיה עיצובית רבת עוצמה המעבירה הלם ואשמה המביאה אנשים לפעולה. השימוש בתמונות ובטקסט מביא באופן מושלם את מהות הקמפיינים הללו, לרוב מבלי להיות מפורש, אך באופן חד משמעי.

״זו היתה ההתנהגות״
מקור: פינטרסט

המאבק במלחמה נגד אלימות הוא מאבק מתמשך כבר שנים רבות, ניתן לראות שינוי גדול בשנתיים האחרונות בזכות קמפיינים כדוגמת #metoo, אך המלחמה רחוקה מלהסתיים. זה באחריותנו לדאוג ולהגן על היקרים לנו ועל אוכלוסיית הנשים, ילדים וגברים הסובלים מהתעללות ואלימות מכל סוג. חשוב להעלות את המודעות לעזרה, טיפול ואכיפה של מקרי אלימות על מנת שנוכל למגר את התופעה עד כמה שניתן ולחיות בביטחון בביתנו ובכל מקום.

אל תפספסו