שלחתם קורות חיים ולא חוזרים אליכם? הנה כמה סיבות למה

אם שלחתם קורות חיים ולא נעניתם חשוב שתדעו – ייתכן והבעיה נעוצה בחברה המגייסת

תקופת משבר הקורונה משפיעה באופן משמעותי על שוק התעסוקה ומאתגרת את המועמדים עם חוסר ודאות, תחרות עם עשרות ולעיתים אף מאות מועמדים על כל משרה

האתגר הגדול של המתמודדים לדבריהם הוא שהם שולחים ” קורות חיים בכמויות” ובתגובה מקבלים מענה שלא עונה על הציפיות שלהם, אולם בתקופת הקורונה נראה שהאתגר הנ”ל מתיש את המועמדים יותר מתמיד.

מקור: unsplash

ישנן מגוון סיבות שלא תלויות במועמדים והעיקריות שבהן הן:

  • המשרה כבר לא קיימת, אך שכחו “להוריד” אותה.
  • לא סיימו למיין את הכמות הגדולה של קורות החיים שהוגשו.
  • יש מועמדים בתהליכים מתקדמים ובשלב זה מעדיפים לא לפנות למועמדים נוספים.
  • יש חילוקי דעות פנים ארגוניים (מעל פני השטח ומתחת לפני השטח) לגבי נחיצות המשרה ומי שסינן אותך, חושב.ת שאת.ה לא מתאים.ה למרות שאחרים בארגון היו חושבים אחרת.
  • ניסוח המשרה אינו הולם את דרישות התפקיד ולכן גם עם את.ה עונה על הדרישות, בעיני הארגון אין התאמה.
  • שלחת קורות חיים דרך חבר.ה/מכר.ה שעובדים בארגון, אבל איך לומר את זה? המילה שלהם לא ממש נחשבת…

אבל ייתכן שהבעיה נעוצה באי התאמתכם לתפקיד או בקורות החיים שלכם. מחקרים מראים שב-60% מהמקרים בהם מועמדים לא נענים או נענים בשלילה, קורות החיים שלהם לא עברו את הסינון הראשון.

מקור: אפרת גול


איך אפשר בכל זאת להגיש מועמדות למשרות ולייצר תגובות?

  • חשוב להתמקד בהתאמה לדרישות המשרה ובניסוח קולע ו-“שיווקי” של קורות החיים.

אם ראיתם משרה שמעניינת אתכם לא מספיקה התרשמות כללית מהדרישות. המידע אודות המשרה נמצא בפרטים אותם יש לקרוא בקפדנות ועם “יד על הלב” לבדוק את התאמתכם לדרישות אלה. בנוסף יש מידע רב אודות המשרה הכתוב “בין השורות”. קריאה מכוונת תגלה לכם גם את המידע הזה.

שימו לב: משלוח קורות חיים ללא בדיקה יסודית של התאמתכם למשרה עלול להביא לפסילתכם על הסף וגרוע מכך לרישום דחייה במערכת הגיוס של החברה. דחייה כזאת עלולה לפסול אתכם אם תגישו קורות חיים למשרות אחרות בעתיד אפילו אם תתאימו אליהן באופן מיטבי.

  • הנושא השני עליו חשוב לשים דגש הוא קורות החיים.

קורות החיים שלכם הם כרטיס הכניסה שלכם בשערי הארגון. לכן, לא מספיק לציין בהם את רשימת התפקידים שביצעתם, פירוט הנושאים בהם עסקתם ורשימת כישורים/השכלה וקורסים. הסיבה הפשוטה היא שאת זה עושים כולם. כדי שתעניינו את החברה המגייסת ותגרמו ליצירת קשר עמכם, קורות החיים שלכם צריכים להיות שיווקיים ולבדל אתכם משאר קורות החיים שהתקבלו. כל נתון שיסביר לחברה המגייסת איך אתם יכולים לתרום להצלחת הארגון יקדם אתכם. ולכן רצוי לציין, הצלחות והישגים אשר היו לכם בתפקידים קודמים. כמו כן רצוי לציין הוקרה, מכתבי הערכה והצטיינות יוצאת דופן.

מקור: pixabay

ייתכן ותענו בשלילה או שלא תענו בכלל בשל אחת מהסיבות שצוינו אבל הסיבות הללו אינן בשליטתכם ואין לכם כל אפשרות לדעת או לשנות אותן. אתם כן אחראיים על המידע שאתם מעבירים עליכם, על התאמתכם לתפקיד ויתרה מכך על היכולת שלכם לייצר added value לארגון.
כל מנהל רוצה בשורותיו עובד שיכול להביא את הפעילות שבאחריותו להצלחה והדרך להוכיח שאתם יכולים לבצע זאת היא על ידי ציון הצלחות מוכחות מתפקידים קודמים.

שימו לב לציין הצלחות מוכחות שהן מידע רווח וידוע, כך שאם ישאלו את הממליצים שלכם לגביהן הם יאשרו שכך היה.

אם אתם מתלבטים איך לעשות זאת – רצוי ומומלץ להתייעץ. כך יהיו בידכם קורות חיים שיהיו בעלי ערך עבורכם ויגדילו את המענה שאתם מקבלים.

אל תפספסו