שיווק בטיקטוק – איך עושים את זה? מדריך למתחילים

Kon Karampelas on Unsplash

טיק טוק - האפליקציה הכי מפורסמת היום, היא כנראה הפלטפורמה הכי משתלמת לפרסום ושיווק

טיקטוק היא כל מה שקורה כרגע, אז מי משתמש בה? איך משתמשים בה? ואיך נוכל לגרום לה לעבוד לטובתנו. טיק טוק – המדריך למתחילים


טיקטוק החלה כאפליקציה סינית בינונית לשיתוף סרטוני וידאו. בשנת 2018 היא רכשה את האפליקציה הידועה יותר, Musical.ly, והעבירה את כל המשתמשים שלה לפלטפורמת TikTok חדשה ומסעירה. לפניכם כמה עובדות על טיק טוק

טיק טוק – תופעה בינלאומית

טיקטוק נהנית ממעל ל- 800 מיליון הורדות

טיקטוק נהנתה מיותר מ -1.1 מיליארד הורדות נכון למרץ 2019. משתמשים הורידו אותה יותר מ- 660 מיליון פעמים בשנת 2018 בלבד, עם 188 מיליון הורדות נוספות במהלך הרבעון הראשון של 2019. יותר מ- 500 מיליון אנשים ברחבי העולם משתמשים ב- TikTok בכל חודש.
בנוסף, טיקטוק הגיעה לחדשות יותר מפעם אחת כאפליקציה שאינה בטוחה לילדים. זה החל בראשית אפריל, כאשר הודו הורתה להוציא את טיקטוק מחנויות האפליקציות לאחר שבית המשפט הצהיר כי האפליקציה מעודדת פורנוגרפיה ותכנים לא חוקיים אחרים. תלונות וחששות ההורים לא איחרו לבוא מכל רחבי העולם. עם זאת, האיסור היה קצר מועד, ובית המשפט הסיר את האיסור ב 22 באפריל, לאחר שטיקטוק בחנו מקרוב את תוכנו, והסירו למעלה מ 6 מיליון סרטונים שלדעתם הפרו את תנאי השימוש. האיסור ההודי לטווח הקצר היווה דאגה ממשית להנהלת TikTok, שכן 43% מהמשתמשים הגלובליים שלה מגיעים מהודו.
לצד זה, טיקטוק הייתה לאפליקצייה החינמית עם הכי הרבה הורדות במהלך המחצית הראשונה של 2018. בסך הכל, טיקטוק עקפה את מספר ההורדות של אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב.

עקפה את פייסבוק ואינסטגרם בהורדות


אז מה זה טיקטוק?

טיקטוק היא אפליקציה להעלאת סרטונים קצרים, המשתמשים מעלים סרטונים של עצמם עם סינכרון שפתיים לשירים מוכרים, רוקדים או מעלים כל תוכן מקורי ויצירתי. אורך רוב הסרטונים של טיקטוק הוא עד 15 שניות, אם כי ישנה אפשרות ליצור ולשתף סרטונים של 60 שניות. גם טיקטוק וגם Musical.ly כיוונו במקור לאותו קהל – צעירים בגילאי 13 – 25.

עם צמיחת הפופולריות של הפלטפורמה התרחב מגוון הסרטונים וניתן לראות בין היתר, קומיקאים בסטנד-אפ, סקייטבורדרים מציגים את כישוריהם, מתיחות, רקדנים, חובבי אופנה, יועצי יופי וקוסמטיקה וסרטוני יצירה. היום, ישנם אנשים המשתפים סרטונים של המוצרים המועדפים עליהם.

העולם שייך לצעירים וליצירתיים

בטיקטוק אין צורך לעקוב אחרי אף אחד כדי להנות מהסרטונים שלו. פשוט פותחים את האפליקציה, עוברים לדף ה- Discover שלהם וצופים בכל מה שעלול לעניין אתכם. ניתן אפילו לחפש סרטונים בנושאים מועדפים באמצעות תיוגים רלוונטיים.
עם הזמן, אחרי שגיבשתם סוג מסויים של סרטונים שאתם אוהבים, אתם יכולים להירשם לערוצים המועדפים עליכם.

מי משתמש בטיקטוק?

אין ספק שטיקטוק היא האפליקציה של הדור הצעיר עם 66% משתמשים מתחת לגיל 30. נתון מעניין הוא שאחוז דומה ממשתמשי טיקטוק הן נשים.

קהל יעד צעיר ורוב נשי

כיצד עסקים יכולים להשתמש בטיקטוק?

ישנן שלוש דרכים עיקריות איתן אתם יכולים לשווק ב- TikTok:

  • צרו ערוץ לעסק שלכם והעלו סרטונים רלוונטיים דרך הערוץ.
  • עבדו עם משפיעני רשת והפיצו תוכן לקהל רחב יותר
  • שלמו כדי לפרסם בטיקטוק – אלו הם ימים מוקדמים יחסית לפרסום בטיקטוק והשוק אינו רווי ומוצף כמו ביוטיוב, נצלו זאת.
טיקטוק אדס 2020

בנוסף ליצירת ערוץ עבור העסק שלכם וחשיפה אורגנית של עוקבים, ישנן אפשרויות, שכרגע עדיין לא זמינות בישראל אך גם זה יבוא, כמו רכישת מודעות בתוך טיקטוק. בנוסף, ישנן מודעות שניתן לרכוש המופיעות לפני הסרטונים, מודעות בזמן הסרטונים, וקידום ממומן של האשטאג (#). אפשרויות הקידום בטיקטוק יקרות מאוד ולא בהכרח מתאימות לעסקים קטנים ולכן, השיטה הכי טובה לשיווק בטיקטוק לעסקים קטנים היא שיתוף פעולה עם משפיענים המכירים את האפליקציה ובעלי קהל עוקבים גדול.


אתגרי Hashtag

אתגרים הם כבר תופעה מוכרת ברשתות החברתיות, אדם מציג פעולה כלשהי כמו ריקוד, דלי מי קרח על הראש, פתיחת בקבוק בבעיטה ועוד ועוד. לאחר שהסרטון הופך ויראלי, כל העולם מחקה אותו ומעלה לרשת. האתגרים הללו הפכו לבסיס רחב והכרחי למשתמשי טיקטוק והם צוברים קהל נוסף מדי יום. אתגרים אלה מקבלים בדרך כלל שם # -תגית, על מנת להפוך אותם לזכורים וגם קלים למציאה.

האתגר אולי הידוע ביותר היה #tumbleweedchallenge של ג'ימי פאלון

מותגים ועסקים יכולים גם לעודד אתגרי # בטיקטוק. אלא אם המותג שלך הצליח לבנות ערוץ טיקטוק פופולרי משל עצמו, ככל הנראה תצטרך לעבוד עם משפיענים כדי להתחיל את האתגר בטיקטוק.

תוכן שנוצר על ידי משתמשים

זהו סוג שיווק שעסקים יכולים לבסס מערוץ הטיקטוק שלהם, או לעבוד עם משפיענים שיעודדו את העוקבים שלהם ליצור תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) התומך במותג בדרך כלשהי. דור ה- Z אוהב את החוויה המלאה. זו הסיבה שהם לא יושבים בבית ורואים טלוויזיה כמו פעם – זו חוויה פסיבית מדי. דור ה- Z מעדיף להיות מעורב. אם תצליחו למצוא דרך לעודד את הלקוחות שלכם לשתף סרטונים של עצמם משתמשים במוצרים שלכם בדרך כלשהי, סביר להניח שתשיגו עלייה במכירות.

המסעדה הסינית Haidilao גיל,ה את זה עם אפשרות DIY בתפריט שלהם. לקוחות שבחרו את ,פריט התפריט עשה זאת בעצמך, יצרו מנה ייחודית משלהם מחוץ לתפריט ואז צילמו את החוויה.

המסעדה הסינית Haidilao גילתה את זה עם אפשרות DIY בתפריט שלהם. לקוחות שבחרו את תפריט ״עשה זאת בעצמך״, יצרו מנה ייחודית משלהם מחוץ לתפריט ואז צילמו את החוויה.
ברגע שכמה יחידים העלו את ניסיונותיהם הקולינריים, אחרים נהרו למסעדה כדי שיוכלו גם ליצור את הארוחה ואת הסרטון שלהם. יותר מ 15,000 איש ביקשו את האופציה של ״עשה זאת בעצמך״ ו- 2,000 איש העלו סרטונים של יצירותיהם, בסופו של דבר, 50 מיליון אנשים צפו בסרטונים.

שיווק עם משפיעני רשת

כמובן שכל טכניקות השיווק שאנו רואים בפלטפורמות אחרות כמו YouTube, עובדות גם בטיקטוק. אם המוצר שלך מתאים לקהל של משפיען, קמפיין טוב ב TikTok אמור להצליח. ברוב המקרים, עליך להשאיר זאת למשפיענים ליצור את התוכן – הם יודעים מה אוהבים העוקבים שלהם.
כמו תמיד, המפתח להצלחה בשיווק הוא קביעת יעדים מתאימים, מיקוד וטירגוט נכון לרכישה. לעתים קרובות כל מה שמותג צריך לעשות הוא לעודד משפיענים לעשות סרטונים המתארים אותם לובשים או משתמשים במוצר של נותן החסות. שוב, הדבר יעבוד רק אם המשפיען הוא מסוג האנשים שבדרך כלל ישתמשו במוצר.

חשוב לזכור: TikTokers (משתמשי טיקטוק) מעוניינים במקוריות וכיף ולא באיכות הסרטונים, לכן, הפקות וידאו וסטילס באיכות גבוהה הם לא בהכרח מה שיביא לכם קהל גדול יותר.

אל תפספסו