מדריך פרסום בגוגל לעסקים באמצעות גוגל אדוורדס – Google Ads

Mitchell Luo on Unsplash

ניהול עסק אונליין איננו פשוט. כלים כמו Google Ads יאפשרו לכם לתת פייט בזירה האינטרנטית

המירוץ להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל הוא תחרותי ביותר. במיוחד בשבילכם, המדריך למתחילים ל- Google Ads (לשעבר גוגל אדוורדס)

ניסיון להגיע לעמוד הראשון, אפילו עם קידום אתרים מצוין (SEO) עשוי לקחת בקלות חודשים ואף שנה, במיוחד כשצריך להתמודד עם ענקים כמו אמזון שיש להם תקציב שיווק אינסופי עבור הפרסום שלהם. השימוש ב- Google Ads הוא אסטרטגיה שיווקית נפוצה ויעילה בקרב עסקים המחפשים להשיג לקוחות ראשונים אונליין. כאן נתמקד בכמה מהיסודות לשימוש ב- Google Ads לעסק שלך.


מודעות בתשלום – קידום ממומן (PPC – pay per click)

שירות הפרסום של גוגל, Google Ads, מאפשר לעסקים להציג את המודעות שלהם בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. בדרך כלל המודעות מופיעות בחלק העליון או התחתון של Google SERP (דפי תוצאות של מנועי חיפוש).

המודעות המקודמות מופיעות ראשונות בדפי החיפוש בגוגל

יתרונות השימוש ב- Google Ads

Google Ads הוא כלי רב עוצמה בכל הקשור לפרסום מקוון של העסק. אז מה עושה אותו לכל כך מוצלח?
להלן כמה מהיתרונות מהם נהנים עסקים בפלטפורמת השיווק בתשלום של גוגל.


מעקב אחר הביצועים

Google Ads מאפשר לעסקים לעקוב אחר ביצועי המודעות שלהם. פירוש הדבר שתוכל לעקוב אחר:

  • בדיקת התוצאות של הקליקים כך תוכלו לבדוק אם המודעות מגיעות ללקוחות הנכונים, את הבדיקה ניתן לעשות על ידי מעקב אחר ההמרות. (המרה נעשית כאשר לקוח מקליק על מודעה ומבצע רכישה, יצירת קשר או כל פעולה המקשרת אותו לעסק שלכם).
  • מעקב אחר נתוני ההמרות – מתבצע באמצעות כלי מעקב ההמרות המוצע בחינם ב- Google Ads. את מעקב ההמרות יש להגדיר מראש. על סמך נתונים אלו תוכלו לקבל מידע יעיל יותר כגון: מילות מפתח נכונות, רווחיות וכדו׳. עם המידע הזה תוכלו להפיק תוצאות טובות יותר מהקמפיין.
  • ביצועים ושיפורים – אילו מילות מפתח נכונות יותר ומניבות תועלת גבוהה יותר, איכות המודעה ורלוונטיות, אלו חיפושים הפעילו את המודעה שלכם בדרך הטובה ביותר ועוד ועוד.
  • מיקוד ותמחור הקמפיין – השקעה שמובילה לתוצאות, הפקת נתונים וחידוד מילות מפתח
  • התאמת דף הנחיתה למודעהכתיבת מודעות רלוונטיות לקהל היעד, טיפים ליצירת מודעות יעילות, התאמת מילות המפתח במודעה לדף הנחיתה, קידום מכירות ועוד


שלמו רק עבור הקלקות עם קידום ממומן (PPC)

זהו ללא ספק היתרון הבולט ביותר של פרסום ב- Google Ads. כך מתאפשר לעסקים לשלם רק עבור הקליקים על המודעות שלהם, במקום לשלם על הופעות (impressions). מודל זה נקרא PPC – תשלום לפי קליק. בדרך זו, עסקים חוסכים כסף על ידי תשלום רק כאשר משתמש נכנס לצפייה באתר שלו.
זהו כלי רב עוצמה, אך רק כאשר משתמשים בו בצורה חכמה. לפני שקופצים לתוך קמפיין Google Ads, עליכם לדעת את היעדים שלכם. אמנם "יותר מכירות" הן מטרה נהדרת, אך פרסום מקוון חייב להיות מאוד ספציפי.
מכירות אונליין תלויות ביצירת יחסי אמון עם הקונה שלכם. מסיבה זו, ישנם מספר יעדים לקמפיין Google Ads:

  • ייצור מכירות
  • הרשמה לאתר
  • הרשמות לניוזלטר או ליצירת קשר
  • לידים
  • העלאת המודעות למותג

זה בסדר גמור שיש יותר ממטרה אחת, קחו בחשבון שתצטרכו לנהל קמפיינים שונים כדי להשיג יעדים שונים. מלבד זיהוי המטרה שלך, יש תנאי נוסף חשוב מאוד לפרסום ב- Google Ads, וזהו דף הנחיתה (עוד על כך בהמשך)

שלמו על תוצאות

עסקים מכניסים $2 בממוצע עבור כל הוצאה של דולר אחד ב Google Ads. מתוך הנתון הזה ניתן להניח כי שימוש ב- Google Ads חייב להביא לתוצאות חיוביות. עם זאת, המציאות לא תמיד תואמת את הסטטיסטיקה. הדרך הטובה ביותר לגלות אם המודעה שלכם היא פשוט לנסות.

חייבים לנסות כדי לקבל תוצאות


עיצוב ובניית דפי נחיתה

דף נחיתה הוא כתובת אתר או דף אינטרנט שעליו משתמש "נוחת" כשהוא לוחץ על המודעה שלך. דף נחיתה הוא עמוד עצמאי, המופרד מהאתר הראשי שלך והוא מתמקד במטרה הספציפית לשמה שמת מודעה. דף נחיתה טוב הוא קריטי להצלחת הקמפיין ב- Google Ads. דף נחיתה מעוצב ומותאם היטב יסייע להמיר מבקרים ללידים, או אפילו ללקוחות.

דוגמא לדף נחיתה

בעת עיצוב דף הנחיתה חשוב לזכור:

  • צרו דפי נחיתה ממוקדים: תכננו דפי נחיתה ספציפיים למודעות ספציפיות. דף נחיתה המתמקד ביעדים מרובים עלול בסופו של דבר לבלבל את המבקרים שלך.
  • קריאה לפעולה: אל תשכח לכלול ולהדגיש כראוי את לחצן הקריאה לפעולה בדף הנחיתה שלך. למשל, יצירת כפתור ״הירשמו עכשיו״
  • מותאם לנייד: דף הנחיתה שלכם חייב להיות מותאם למכשירים ניידים, בעולם של היום, לא להתאים את דף הנחיתה לנייד משמעותו כמות מבקרים קטנה משמעותית.
  • עמדו מאחורי ההבטחה שלכם: דף הנחיתה שלכם אמור לספק את ההבטחות שהוצגו במודעה שלכם. לדוגמה, אם המודעה מדברת על הנחה, וודאו שדף הנחיתה כולל את ההנחה המדוברת.


אחרי שעברנו על ההכנה לקראת הקמפיין, כך תבצעו הרשמה ל- Google Ads

שלב 1: הרשמה
היכנסו לאתר של Google Ads והירשמו באמצעות חשבון ה- Google שלכם. אם אין לכם חשבון גוגל, תצטרכו ליצור חשבון. אל דאגה, זה לא אמור לקחת יותר מכמה דקות.

בחרו את המטרה לשמה אתם רוצים לפרסם מודעה


שלב 2: מיקוד מדוייק – גאו-טרגטינג

בעזרת אפשרויות המיקוד הרבות של גוגל, בעלי עסקים יכולים להבטיח כי המודעה שלהם תוצג רק בפני לקוחות פוטנציאליים. בעלי עסקים יכולים לסנן את הקהל שלהם על בסיס מיקום גיאוגרפי, גיל, מילות מפתח ועוד.

ניתן לבחור על פי רדיוס מסביב לעסק או לפי אזורים ספציפיים מוגדרים מראש


שלב 3: בחירת חיפושים רלוונטיים
מכניסים את השירות או המוצר אותו אתם רוצים לשווק ו – Google Ads יציע לכם הצעות נוספות מהם תוכלו לבחור.
בתחתית העמוד ניתן לשנות את השפה לעברית במידת הצורך.

לתוצאות טובות יותר, התמקדו ב 7-10 אופציות.

שלב 4: ניסוח המודעה

מומלץ לתמצת את יתרונות העסק ל-3 משפטים קצרים כדי ליצור משיכה מצד הלקוחות. ניתן גם להוסיף תמונות וליצור מודעות באנר שעוזרות למשוך תשומת לב. Google Ads אף מציע מגוון פורמטים למודעות מהם תוכלו לבחור את סגנון המודעה המתאים לכם ביותר.

ראו פורמטים נוספים למודעות

שלב 5: הגדרת תקציב
Google Ads לעולם לא יחייבו אתכם בסכום הגבוה מתקרת התקציב החודשי שהגדרתם, ניתן לשנות או להשהות את התקציב בכל שלב.

  • הצגת נתונים ותוצאות עבור התקציב
  • אתם בוחרים כמה להוציא
  • אין סכום מינימום ואין התחייבות
  • קבלת המלצות לתקציב ביחס לעסקים המתחרים שלכם
בחרו את התקציב המתאים לצרכים שלכם

שלב 6: אשרו את התשלום

זהו! סיימתם! רק אשרו את התשלום ותתחילו לקבל מידע ממוקד יותר עבור המודעה שלכם.


מודעות מרובות

רצוי להציג מודעות מרובות בכדי להתמקד ביעדים שונים. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי הפעלת מספר קמפיינים בבת אחת. לאחר מכן תוכל לגלות אילו עובדים הכי טוב לעסק שלכם. כל קמפיין מורכב מכמה קבוצות של מודעות. כל קבוצת מודעות תורכב ממילות מפתח דומות, ולדפי הנחיתה יהיה נושא דומה. לדוגמה, עבור חנות מכשירים אלקטרוניים, קבוצת מודעות עשויה להיות מוקדשת לטלוויזיות ואילו אחר שמוקדש למקררים.
עם זאת, ניתן לכלול שתי קבוצות של מודעות באותו קמפיין. קבוצות המודעות בקמפיין יחיד יחלקו את אותן הגדרות מיקוד כמו התקציב והמיקום. אם תרצו למקד באופן שונה, תצטרכו ליצור קמפיינים נפרדים.

לסיכום, Google Ads (המכונה גם גוגל אדוורדס) הוא כלי חזק במיוחד בכל הקשור למציאת לקוחות חדשים לעסקים קטנים. עם זאת, אם לא משתמשים בפרסום בגוגל בצורה חכמה, הפלטפורמה יכולה לעלות לכם כסף רב, מבלי להניב תוצאות והכנסות.

אל תפספסו