מוכרים אונליין? תקופת החגים לפנינו, אז למה אפשר לצפות לקראת סוף 2020

Chronis Yan

סוחרי אונליין, בעלי חנויות וירטואליות ואף חנויות בזירות המסחר כמו אטסי איביי ואמזון מכינים את עצמם לתקופה זאת ע"י הגדלת מלאים, שיפור זמני משלוח ומבצעים אטרקטיביים של עודפי מלאי

כאשר עסק רוצה לבדוק את הצמיחה שלו ניתן לעשות זאת על ידי השוואה בכמות המכירות \הלקוחות \ההכנסות או הרווחיות בהשוואה לתקופה אחרת

השנה העסקית מחולקת ל- 4 רבעונים.  בדר”כ ההשוואה תהיה או שנה לעומת שנה – נניח הכנסות בשנת 2018 לעומת הכנסות בשנת 2019, או לפי רבעונים באותה שנה – נניח Q1 (ינואר- מרץ) לעומת Q2 (אפריל – יוני), או לפי רבעונים לפי שנה – נניח Q3 2019 לעומת Q3 2020

ההשוואה בין הרבעונים לפי שנה היא הרלוונטית ביותר בעולם המסחר המקוון מכיוון שיש עונתיות ברורה וגידול בקניות ברבעונים מסוימים לעומת רבעונים חלשים יותר.

השוואה בין רבעונים
מקור: Lukas Blazek

אז מדוע  השיחה תמיד היא על Q4? (רבעון אחרון – אוקטובר, נובמבר, דצמבר)

מכיוון שהוא הרבעון שמתייחס לעונת השופינג ובעיקר לשופינג האמריקאי והאירופאי.

כבר בספטמבר ישנה התעוררות עם ה labor day.  מייד אחריו מגיע Halloween ואז יגיעו ה black friday וה cyber monday שהן הסממן המובהק להנחות וסיילים באינטרנט ותחילת מסעות הקניות האינטרנטיות. מכאן ועד לחג המולד הרשת סוערת וכמות העסקאות גדלה בעשרות אחוזים בהשוואה לQ3 וגם לQ1 שיבוא אחריו.

סוחרי אונליין, בעלי חנויות וירטואליות ואף חנויות בזירות המסחר כמו אטסי, איביי ואמזון מכינים את עצמם לתקופה זאת ע”י הגדלת מלאים, שיפור זמני משלוח ומבצעים אטרקטיביים של עודפי מלאי.

הקהל מצידו כבר בתחילת הרבעון מסמן לו יעדים ואף מוסיף למועדפים שלו את המוצרים שהוא מתכנן לקנות ברגע שעונת הסיילים תפתח.

עונת הקניות מתחילה
מקור: Pixabay

רבעון רביעי בעולם של קורונה

השנה, העונה הזאת תהיה מורכבת ושונה משנים קודמות מכיוון שהקורונה הביאה איתה שינויים רבים. בין השינויים העיקריים – קהל חדש – קהל שמעולם לא קנה באינטרנט והחל לקנות בצורה אדוקה – אותו קהל לא מכיר בהכרח את אותו שיגעון קניות ב Q4 והוא עומד להצטרף לחגיגה.

שינוי נוסף – זמן פנוי – עם הסגרים והבידוד, אנשים רבים החלו לקנות יותר מהרגיל באתרי המסחר ובעצם קנו לעצמם די והותר בQ2 + Q3 ולכן לא יקנו יותר מהרגיל ברבעון האחרון.
חנויות אינטרנטיות רבות מדווחות על עליה משמעותית במכירות וברווחים מאז תחילת הקורונה ואף מדווחות בגידול משמעותי לעומת Q3 בשנה הקודמת ואף לעומת Q4

הסיבות העיקריות הן:

א. הקהל החדש שהחל לקנות אונליין

ב. חוסר הרצון או היכולת לצאת לקניות בחנויות הפיזיות

ג. בהלה ורצון לקנות ציוד לשעת חירום

ד. פיצוי עצמי או קניות מנחמות בתקופה הקשה

ה. סיילים גדולים בחנויות אונליין רבות

חנויות רבות פיתחו אופצית קניה אונליין ומשלוח עקב משבר הקורונה
מקור: John Cameron 

לכן, יש הסוברים שהרבעון הבא – ה Q4 כנראה יהיה חזק אך לא חזק כבכל שנה ולא יצליח לעקוף את Q3 2020 מכיוון שחלק מהלקוחות כבר רכשו די והותר ואף מעבר לתקציב שלהם , כמו כן – אווירת החג וסוף השנה פחות מורגשת ברחובות.
מאידך, בתקופות בידוד וריחוק חברתי הדרך הנוחה ביותר לקנות מתנות ולשלוח אותן הן דרך קניות אונליין.

אתרי מסחר שערוכים לכך – למשלוח מהיר והפצה איכותית יזכו לגידול נוסף במכר.

אז הנה זה מגיע, שיהיה לכולנו Q4 פורה ומהנה

אל תפספסו