איך לייצר חשיפה תקשורתית לעסק בתקופת הקורונה?

pixabay

כך תהפכו למותג מוכר - כל השיטות להעלאת המכירות

איך יוצאים ממעגל האנונימיות ומגיעים לחשיפה נרחבת באמצעי  התקשורת השונים?

עסקים רבים רוצים להפוך למותג, להיות מוכרים ומזוהים עם המוצר או השירות שפיתחו, ליצור תדמית שתואמת את ההצלחות בשטח ולהגיע לחשיפה נרחבת. יחסי הציבור ומדיה דיגיטלית הם כיום חלק בלתי נפרד מהשיווק של כל בעל עסק, הנוכחות בערוצים אלו מאפשרת חשיפה לקהל לקוחות פוטנציאלי של העסק.

אז איך הופכים למותג מוכר?

המטרה מושגת באמצעות יחסי ציבור: כתבות בעיתונות הדיגיטלית והמודפסת, איזכור באתרים הרלוונטיים לנישה של העסק, ריאיון בטלוויזיה על השקה, שיטה או שירות חדש, לעלות לשידור בתוכנית רדיו או לפודקסט נחשב.

חשיפה ממוקדת ומדויקת לאלפי צופים יכולה להשפיע על העסק במספר אופנים:

  1. הגדלת המכירות וכמות הלקוחות.
  2. הכרה וזיהוי של העסק, המותג והשירות/המוצר הייחודי. 
  3. מיצוב כאוטוריטה בתחום. 

החשיפה הרצויה בתקשורת מייצרת שאלה חוזרת אצל בעלי עסקים: מה מעניין את התקשורת  בישראל?

חשיפה ממוקדת ומדויקת לאלפי צופים
מקור: Gerd Altmann from Pixabay 

מהם אמצעי התקשורת בישראל?

התקשורת בישראל עברה שינויים בעשור האחרון , חשוב להכיר מה קיים כדי לייצר תוכן מתאים ולכוון למקומות בהם נמצא קהל היעד המדוייק של העסק. אם בעבר התקשורת כללה ערוץ טלויזיה ורדיו אחד ועיתונות מפלגתית. הזמנים השתנו וכיום אנו חיים בעידן רב ערוצי. הטלויזיה מסחרית ומציעה מגוון תכניות אירוח המהוות אופציה לראיונות. העיתונות הארצית התרחבה: ידיעות אחרונות, מעריב, ישראל היום, ג’רוזלם פוסט לצד אתרי חדשות כמו וואלה, ווינט ואחרים. הוקמו אתרי נישה ומגזינים כמו לאישה, את ואחרים. עיתונים ואתרים ייעודיים לציבור החרדי והדתי, מקומונים, תחנות רדיו ארצי ואזורי ופודקסטים.

בתקופה הקורונה במיוחד, התקשורת מתעניינת בעסקים קטנים והאופן בו הם התמודדו והתאימו את השירותים והמוצרים לתקופת הקורונה או אם פיתחו שיטה/דרך עבודה שונה לאור המצב.

אינסוף אפשרויות לחשיפה
מקור: Alex Suprun on Unsplash

10 הטיפים המנצחים ליחסי ציבור נכונים:

1. הקצאת זמן מתאים

יחסי ציבור טובים דורשים זמן לאיסוף מידע ונתונים. לכן, חשוב להקצות לנושא את הזמן הנדרש כדי לאתר באלו ערוצי תקשורת נמצא קהל היעד המדויק לעסק.

2. איסוף מידע

באמצעות קריאת עיתונים ומגזינים, גלישה באתרי אינטרנט וצפיה בתוכניות טלויזיה שמסקרים את התחום הרלבנטי לעסק.
למשל :  רופא אסתטיקה ירצה  להופיע במדורי בריאות ורפואה, להתראיין בתוכנית של  פרופ’ קרסו, או בתוכנית ה”פרופסורים” ולעלות בשידור בתחנות רדיו ייעודיות כמו “למבוגרים בלבד”  ועוד.

איסוף מידע מותאם לעסק
מקור: Wokandapix from Pixabay 

3. שפת המדיה

חשוב לשים לב איך המסר מוגש, צורת הכתיבה והניסוח של העורך כדי לתכנן את ההצעה לכתבה שתכתבו באותו סגנון.

4. תוכנית עבודה 

חשוב להכין תוכנית עבודה מפורטת שכוללת רשימת נושאים לאייטמים, באיזו מדיה תרצו לפרסם, אלו תכנים תכלול הכתבה ועוד.

מקור: Gerd Altmann from Pixabay 

5. נושאי הכתבה

כדי להגדיל את הסיכויים שהכתבה שתרצו לקדם אכן תפורסם, חשוב לכתוב על מוצר או שירות חדשני, שהותאם לתקופת הקורונה או שהוא מתאים לפלח אוכלוסיה רחב. לספר על אירועים אקטואליים, לתת מידע בעל ערך לצד השני דרך  טיפים או שיטה עבודה. אם לבעל העסק יש סיפור אישי יוצא דופן התקשורת וקהל היעד ישמחו לשמוע וכו’..

6. איתור כתבות/אייטמים שפורסמו בנושאים הרלוונטיים

חשוב לערוך תחקיר ולבדוק האם פורסמו כתבות בנושא הספציפי בעבר ומה נכתב אודותן, אילו משפטי מפתח אפיינו את הכתבה, כיצד הוצגה הכותרת וכותרת המשנה וללמוד מן הכתבות הללו ולעשות אדפטציה לכתבה שלכם.

מחקר ולמידה מהקיים
מקור:  You X Ventures on Unsplash

7. רשימת כתבים ועורכים

אספו רשימה של כתבים ועורכים הרלוונטיים לתחום הספציפי, אתרו את המייל והטלפון שלהם ע”י התקשרות עם רכז הכתבים או העורך במערכת.

8. כתיבת הכתבה

אחרי איסוף החומר והמידע לכתבה, חשוב לנסח כותרת מעניינת, לפתח את הכותרת בכותרת משנה מסקרנת ולהמשיך לגוף הכתבה ולהשתמש בה בחמש המ”מים: 

  • מה – מה הסיפור/האירוע?
  • מי – במי מדובר/מי מוביל את העשייה?
  • מדוע –  למה זה קורה כעת בתקופה זו?
  • מתי –   מתי האירוע יתרחש?
  •  מיקום גיאוגרפי – רלוונטיות לעיתונות/רדיו מקומי.

 לאחר סיום הכתיבה אני ממליצה להניח את הכתבה ליום בצד ולחזור לקרוא למחרת, לערוך הגהה ורק אז לשלוח.

9. תקשורת עם הכתבים והעורכים

לעיתים קרובות הכתבים לא מגיבים לכתבה, רצוי להתקשר ולשאול האם קראו ולשמוע האם הכתבה רלוונטית. אם הכתבה לא פורסמה, לשמור על קשר ולשלוח בהמשך כתבות נוספות לאותו כתב. במקביל, לפנות עם הכתבה הנוכחית לעוד כתבים או עורכים.

מקור:  Magnet.me on Unsplash

10. סבלנות

הסבלנות בתחום התקשורת משתלמת, ככל שפונים וכותבים כתבות ומייצרים אייטמים מגדילים את אחוזי ההצלחה. ובעתיד תוכלו לצרף שירותי יחסי ציבור שיתנו לכם ידע נוסף על איך המדיה עובדת.

כל הצלחה מרגשת ומוערכת פי כמה בשל חוסר הוודאות שקדם לה והתהליך שעברנו עד שפורסמה.

לכל שאלה או הבהרה לגבי יחסי ציבור אשמח לענות ולסייע
גל זילברמן ניסים, משרד יח”צ ודיגיטל לעסקים, עמותות וסטארטאפים. קידום ומינוף עסקים באמצעות יחסי ציבור ומדיה דיגיטלית.
נייד 052-2952377 
לאתר לחצו כאן

אל תפספסו