לוח מותג בפינטרסט – איך עושים את זה?

Glu7 Blog, pinterest

איך תצליחו לבנות לוח השראה למותג שלכם בפינטרסט? כאן נציג בפניכם את התהליך היצירתי אל הלוח המושלם

לוח השראה בפינטרסט הינו אוסף של תמונות ורעיונות עם נושא משותף – מבחר של כל מה שמניע או מעורר אותך ואת כל מי שרואה את הלוח

מתבלבלים לא מעט בין לוח השראה ללוח מצב רוח, אך יש הבדל עיקרי אחד: לוח מצב רוח (mood board) מעביר את מצב הרוח והרגש סביב המותג שלך, בעוד שלוח השראה מכיל אלמנטיים ספציפיים המרכיבים את תוכן המותג. פירוט נרחב, צבעים תואמים למיתוג ותמונות ממוקדות הם מרכיבים הכרחיים לעיצוב הלוח.



שיתוף פעולה

אחד הדברים החשובים עבור מותג מתחיל הוא השגת נקודת מבט שונה. כאשר אדם אחד מכין את הלוח, סביר להניח שהלוח ימחיש את נקודת מבטו בלבד, וזה לא תמיד דבר טוב. מגוון הוא התבלין של לוח השראה, יותר מדי מתבלין אחד או תבלינים רבים מדי עלולים לפגוע בתוצאה הסופית. צריך ליצור תערובת אידיאלית של אלמנטים ויזואלים המעניקים לקהל תחושת איזון תוך העברת זהות המותג.

שמרו על ראש פתוח ומגוון
מקור: John Schnobrich on Unsplash

קווים מנחים

השראה מגיעה במגוון צורות, לכן כאשר נוצר שיתוף פעולה קל לאבד פוקוס על בסיסו של המותג על ידי הוספת יותר מדי אלמנטים סותרים. צוות הקריאייטיב המעורב בהרכבת לוח ההשראה יגיע לתוצאה הטובה ביותר אם ילך על פי סדרה של הנחיות וגבולות. נסו להיות ברורים ככל הניתן לגבי העיקר והתפל. למה? הסיבה העיקרית היא שזה יחסוך לכם עבודה רבה בהמשך הדרך כאשר תגלו שהצבעים מתנגשים או שהנושאים לא מתאימים אחד לשני.

לוח השראה – שמרו על הנחיות וגבולות וחסכו עבודה
מקור: פינטרסט

כלים

ישנם כמה כלים כמו  Canva ו- Coolors  אשר יכולים לעזור לכם להחליט על ערכת הצבעים וסטייל העיצוב עבור לוח ההשראה שלכם. Coolors הוא כלי ליצירת ערכות צבעים שיכול לחסוך לכם זמן רב. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר קו בסיסי של צבע ו coolors יפיק לכם אפשרויות שונות ללוחות צבעים אותם תוכלו ״לנעול״  על ידי לחיצה על סימן המנעול. אתם תוכלו לעבור על מאות של אופציות לצבעים ולמצוא את האחד שאתם רוצים תוך דקות ספורות. Canva הוא כלי נהדר לבחירת הפריסה עבור האלמנטים שלכם. הוא קל לשימוש ומציע מגוון רחב של תבניות וסוגי עיצוב עבור הלוח שלכם.

בחירת פלטת צבעים להכוונה ומיקוד
מקור: פינטרסט

ואם לומר בקצרה

שיתוף
יצירת לוח משותף לכל האנשים המעורבים ביצירת לוח ההשראה שלכם. זה יכול להיות צוות הקריאייטיב שלך או אפילו אנשי יח״צ ואנשי קידום של המותג.

השמת קווים וגבולות
נסו להיות ספציפיים ככל האפשר עם ההנחיות, ואל תחששו אם נדמה לכם שאתם מבזבזים על כך זמן רב. זהו מרכיב חשוב והוא יחסוך לכם ולצוות זמן רב בטווח הרחוק. אמנם אינכם יכולים להכריח את משתתפי הלוח לדבוק בהנחיות שלכם, אך עקבו מקרוב אחר התפתחות הלוח ורשמו הערות לעתיד. ייתכן כי תופתעו גם מהיצירתיות שלהם, שמרו על ראש פתוח.

קווים מנחים ומקום להתפתחות
מקור: pixabay

קבלת פידבק
לאחר שהגעתם לכמות הנעיצות הרצויה יחד עם תבנית ה- Canva שבחרת, עברו בשנית על האלמנטים שייכנסו באופן סופי למוצר או לשירות שלכם. אם הקווים המנחים שלכם נכונים ומספיק אנשים מעורבים, זה אמור להיות קרוב מאוד למה שקיוויתם להשיג מלכתחילה. אל תבטלו רעיונות על ההתחלה, אולי הם יכולים להשתלב בתכנית המותג שלך באופן שלא חשבתם עליו?הציגו את הלוח ליותר מזוג עיניים אחד, ברגע שאתם מרוצים מהלוח שלכם, פרסמו אותו כדי לקבל מעט פידבק חברתי ותראו איך אנשים מגיבים אליו. אם גם הם אוהבים, אז אתם בדרך הנכונה במסע המיתוג שלכם.

פרסמו על מנת לקבל פידבק מהסביבה
מקור: Adam Jang on Unsplash

 טיפ אחרון: אל תדאגו אם לוח ההשראה שלכם לוקח כיוון אחר לגמרי ממה שתכננתם בראשכם. אחרי הכל, זה אמור לעורר ולהרחיב את המותג שלך ולא להכניס אותו לקופסא מוגדרת מראש. היו פתוחים לרעיונות חדשים; הם יעשירו את המותג שלך. בסופו של דבר, מה שאתם מחפשים זה לוח שפונה לקהל רחב ככל האפשר.

אל תפספסו