מעצבים גרפיים? איך לחסוך עבודה ומלאי עם POD – יזמות דיגיטלית באטסי

Freshh Connection on Unsplash

השילוב המופלא והמתבקש בין עולם ה-POD (הדפסה לפי דרישה) לבין אטסי עלה שלב בשנה האחרונה והוא קל מתמיד לתפעול

עולם ה- Print On Demand (הדפסה לפי דרישה) תופס תאוצה ומאפשר לכל מעצבת גרפית או כל יזם אינטרנטי לצאת אל העולם ללא צורך בייצור מלאים וללא צורך להתעסק באריזות ומשלוחים


אז מה זה POD?

על קצה המזלג – דמיינו שיש לכם עיצוב, ציור, צילום או משפט השראה כלשהו שהייתם רוצים להדפיס על חולצה \מגבת\ מזרן יוגה\ טייץ\ גרביים\ קנבס\ תליון\ שעון וכו’ ואי שם בארה”ב, לדוגמא, יושב מישהו שיש לו את כל המוצרים יחד עם מדפסת וגם שליח והוא יכול להדפיס, לארוז ולשלוח עבורכם.
עכשיו, תכפילו את זה פי אלף, כי זו חברה גדולה שנותנת את כל השירותים הללו ואתם זוכים אפילו לבחור את סוג ואיכות החולצה ואף בוחרים אם לשלוח את החולצה מאירופה או ארה”ב ללקוח (תלוי היכן הלקוח גר) ובכך לחסוך בעלויות וזמן השילוח.

דמיינו שיש לכם איזה משפט מדליק, אולי הרגע דונאלד טראמפ צייץ משהו או זמרת שיחררה טקסט באינסטגרם (נניח  I’m not your toy ) ואתם באותו רגע מעלים מוצר כזה לרשת, חברות הענק לא יכולות להתחרות בכם, הן לא יכולות בכזו מהירות להוציא ליין מוצרים, ואילו אתם מוציאים את אותו סלוגן תוך פחות משעה לאינטרנט והסיכון הוא אפסי כי אין כאן שום עלויות מלאי.

הדפסה ושליחה מיידית ללא מלאי
מקור: פזית הרנוי כהן

אתרי POD

ישנם מספר אתרי POD גדולים ואמינים והמובילים ביניהם הם פריטיפיי ופרינטפול. ואם לפשט את התהליך, באתר עצמו יוצג המחיר לפריט עבורך ועלות המשלוח לכל מדינה. כל שעליכם לעשות הוא להרשם לאותו אתר POD (בחינם), לבחור פריטים, לשתול את העיצוב שלכם על הפריטים, לרשום כותרת ותיאור מוצר ולתמחר – האתר עצמו יציג לי את המחיר עבורכם ואתם תחליטו מה המחיר לצרכן – כאן עליכם לקחת בחשבון את עלות הפריט, עלות המשלוח, עמלות באטסי ובפייפאל ועלויות שיווק ופרסום.

טיפ חשוב: להיצמד לנישות ולהימנע מעשיית כובעים עם סמיילי כמו כולם – כי כך יהיה לכם קשה מאוד לתמחר מעל למחיר השוק.

שילוב בין אטסי לאתרי ה-POD

אז לא רק שזה חוקי מבחינת אטסי (מיד ארחיב) אלא שזה עובד בצורה מעולה ומסונכרנת.
מומלץ לבנות חנות אטסי לפי הקונפסט שלכם.

בניית חנות לפי נישה וקונספט
מקור: פזית הרנוי כהן

באטסי, זירת האמנות והעיצוב הגדולה בעולם, מותר למכור עיצוב, אמנות ויצירה שאנתם הכנתם, משמע, אין אפשרות לאסוף תכשיטים מכמה מעצבות ולמכור אותם, אין אפשרות לעשות דרופשיפינג ואין אפשרות למכור מותגים – חוקי האתר מאפשרים למעצבת למכור רק את העיצוב שלה.

בנוגע למוצרי POD – לאטסי אין איתם כל בעיה ואפילו מעודדים זאת, כל עוד אני הוא זה שהכין או עיצב את הצד הגרפי. כלומר אין בעיה שאדפיס סלוגן שהגיתי או איור שהכנתי על חולצה\ וילון אמבט או כל פריט אחר שלא אני הכנתי.

בעיקר בימים מטורפים אלה, משפטים כאלה הם הזדמנות טובה


אז איך מחברים בין העיצובים שלי באתר הPOD לבין החנות שלי באטסי?

אני יכול לדאוג לחיבור 100% אוטומטי או לחצי אוטומטי – בהרשמה לפרינטיפיי, ישנו שדה המקשר את החשבון שלי לחשבון באטסי. אז כאשר אני מעלה פריט לפרינטיפיי ומסיים למלא את כל השדות הנדרשים – הפריט יועבר במלואו לחנות האטסי שלי (ללא עלות מבחינת פרינטיפיי), בחנות שלי באטסי אני תמיד יכול לערוך את הפריט ולשנות שדות כאוות נפשי.

עכשיו, נניח שעלות הפריט כולל משלוח בפרינטיפיי היא $20 לארה”ב והרגע רכשה ממני מישהי ווילון לאמבט שאותו תתמחרי באטסי ב55$ אז מכיוון שהחשבון שלי בפרינטיפיי ואטסי מסונכרנים- ההזמנה תישלח לפרינטיפי , כולל כתובת הלקוח – פרינטיפיי יקבלו את ההזמנה, ידפיסו יארזו וישלח את הפריט ללקוחה ואז אף יעדכנו את מספר המעקב אצלי בחנות האטסי – זהו התהליך האוטומטי. לעיתים אעדיף שהתהליך לא יהיה כזה אלא ידני – לדוגמה במקרים שאני מעוניין בפרטים מסויימים מהלקוח – נניח צילום של הכלב שלו על מנת להדפיס אות על ספל, כאן ארצה לשלוט על התהליך ולאשר אותו באופן ידני (לדוגמה- הלקוח שלח קובץ ברזולוציה נמוכה או במידות שחורגות מגודל הספל).

כרית של דנה חביב
מקור: דנה חביב


התהליך עובד בצורה חלקה בין אטסי לאתרי ה- POD. לקדם פריטים בתוך זירת המסחר זה קל יותר מאשר לקדם פריטים באתר עצמאי, לאטסי נכנסים מראש לקוחות שבאו רכוש מוצר והם מאמינים וסומכים על אטסי וקונים שם בביטחון מלא.

אל תפספסו