ויגן פרנדלי: 6 הקמפיינים הטבעוניים המצליחים בכל הזמנים

Vegan Liftz from Pixabay

5.2% מהאנשים בישראל בגילאי 64-18 מגדירים עצמם כטבעונים. מדובר על כמות נכבדה של כ-236,700 ישראלים. בשנים האחרונות הוכתרה תל אביב פעמיים לבירה הטבעונית של העולם על ידי גוף התקשורת הבריטי האינדיפנדנט

מוסדות ועמותות שונים מקדמים את אורח החיים הטבעוני ומתמקדים בשינוי נקודת המבט של אנשים כלפי בעלי החיים. עם זאת, במסע פרסום מכוונים ליותר מרעיון על אורח חיים בריא. להלן רשימה של 6 הקמפיינים הטבעוניים המצליחים ביותר:

על פי דיווח מ- GlobalData, מספר הטבעונים באמריקה בלבד גדל ב -600% בין 2014 ל -2017. טבעונות הינה אורח חיים שאינו משתמש במוצרים מן החי לא במזון ולא בשאר מוצרי צריכה כגון לבוש, חומרי ניקוי וכדו׳. טבעונות אינה מבחינה בין היצורים החיים, בין אם אנושיים ובין אם לא.

1. 'הם סומכים עלינו, אנו שוחטים אותם' -They Trust Us, We Butcher Them

הקמפיין הושק לראשונה באירלנד ולאחר מכן באנגליה על ידי מקלט לחיות משק – עדן (Eden Farmed Animal Sanctuary), והיה לאחד הקמפיינים המוצלחים ביותר. הקמפיין הגיע למיליוני אנשים; למעשה, מעל 36,000 אנשים הורידו מדריך טבעוני מקוון תוך שבועיים בלבד.

הפרסומות הנועזות ביותר היו בין היתר סרטונים בשלטי חוצות שהביאו את האכזריות נגד בעלי חיים לחזית. המודעות הציגו תמונות של חיות משק חמודות ומנגד מציג כיצד בני האדם מנצלים אותן לתענוגותיהם וצרכיהם. הכרזות הושלמו עם סיסמאות קצרות ועוצמתיות על מנת לעורר את רגשות האשמה והחרטה.

העברת המסר דרך רגש חד
מקור: פינטרסט

2. היה הוגן היה טבעוני

העמותה 'Be Fair Be Vegan' ראתה את הפוטנציאל בשימוש בתמונות בולטות על מנת ליצור קשר עם תחושות הקהל, הרעיון הוא שיטת פרסום מקובלת כבר שנים רבות, למכירה וניצול של בעלי חיים. העמותה השתמשה בצבעי שחור לבן לתמונה ובצבע אדום דם לטקסט על מנת להדגיש ולהעביר את האכזריות איתה מתמודדים בעלי החיים באופן יומיומי, במקביל, הועברה העובדה שחיות משק נהנות מקשר משפחתי חזק בנוסף לקשת רחבה של רגשות, ממש כמו בני אדם.

שימוש נכון בצבעים על מנת להעביר מסר בצורה עוצמתית
מקור: יוטיוב

3. למה לאהוב אחד אבל לאכול את האחר

הידעת שחזירים הם בעלי חיים חברתיים, בעלי תובנה וסקרנות ושהם חכמים יותר מילדים בני שלוש וכלבים? זהו סוג המידע שהאגודה הטבעונית של ניו סאות׳ ויילס מנסה להעביר עם קמפיין הפרסום שלהם. ההשוואה בין חיות משק לחיות מחמד אהובות מציגה את הניגוד החמור של האופן בו אנו מתייחסים לבעלי חיים בהתאם לנוחות שלנו. הקריאייטיב המשמש בקמפיין הזה הותאם לימים על ידי Mercy for Animals, ארגון למען בעלי חיים, בארה״ב בשנת 2013.

הניגוד החמור בין האופן בו אנו מתייחסים לבעלי חיים בהתאם לנוחות שלנו
מקור: פינטרסט

4. Kind Christmas

חגים הם הזמן בו משפחות נפגשות וצורכות, בין היתר, כמויות גדולות של בשר. מקלט החווה של אדגר ( Edgar’s Sanctuary Farm Mission Sanctuary) ניצל את ההזדמנות המושלמת הזו לצאת בקמפיין 'חג מולד אדיב׳. הארגון יצא בקמפיין המבקש מתושבי ויקטוריה, אוסטרליה לקרוא לחיות המשק החמודות בשם במקום "ארוחת צהריים" או "ארוחת ערב".
הרעיון הפשוט הזה, מתמקד באופיו ובאינדווידואליות של בעל החיים במקום בהאם הוא יהיה אפוי או מטוגן. הקמפיין הצליח להעביר מאות אנשים אל עבר אורח חיים טבעוני, במיוחד בתקופת החגים.

רעיון פשוט שנוגע בכל המקומות הנכונים
מקור: פינטרסט

5. Try Vegan – Veganuary

קמפיין Veganuary הצליח לתפוס את תשומת ליבם של אנשים רבים. הכרזות הצבעוניות הביאו לחיים רעיון של התנסות וחוויה עבור אנשים. הקמפיין מציע לאנשים לנסות טבעונות למשך חודש ינואר ומכאן שמו של הקמפיין.

קמפיין קליל עם כיוון חדש להטמעת הטבעונות
מקור: פינטרסט

הקמפיין הפך פופולרי מאוד בקרב הנוסעים ברכבת התחתית המקומית, שם הוצגו המודעות. הקמפיין הצליח להתניע רעיון של עולם נטול אכזריות, עולם בו בעלי חיים אינם משמשים לבגדים, אוכל, ניסויים או כל דבר אחר.

סרטון מתוך הקמפיין המציג קומיקאים המציעים לכם טבעונות
מקור: יוטיוב

6. חשוב לפני שאתה שותהThink Before You Drink

PETA (ארגון למען טיפול מוסרי בבעלי חיים) מחתה נגד הרעיון של השקת לחיים (cheers) עם כוסות חלב באירוע מירוצי אינדי 500. חוות פרארי בשיתוף עם איגוד החלב האמריקני באינדיאנה חילקו 100,000 בקבוקי חלב למשתתפים על מנת ליצור את השקת הלחיים הגדולה ביותר עם חלב. עם זאת, PETA השיבו בקריאה לחשוב לפני ששותים ומחאו על הפעילות באירוע בשלטי חוצות ברחבי המדינה.
לעמוד הקמפיין לחץ כאן

טבעונות – מכל הסיבות הנכונות
מקור: יוטיוב

כל מסעות הפרסום שהוזכרו כאן פועלים עבור אותה מטרה – להעביר את רעיון הטבעונות בצורה הטובה ביותר. "מטרתנו מתמקדת בשינוי האופן בו אנו מסתכלים על בעלי חיים אחרים ועל מערכת היחסים שלנו איתם מתוך עניין לסיים את הסחר בבעלי חיים ולא רק ניצולם עבור מזון״.(דייב סגל – כתב במגזין the stranger)
ישנו שימוש מדהים בתמונות ובסיסמאות עוצמתיות על מנת להעביר את המסר. בסופו של יום המוקד העיקרי הוא הבנה בסיסית של ההקרבה שבעלי חיים מוכרחים לעשות בשם הנוחות והמותרות של בני האדם. בין אם זה נוגע למדע, בריאות, אופנה או מזון, זה הזמן לעצור את הניצול והאכזריות כלפי בעלי החיים המדהימים הללו.

אל תפספסו