בעל עסק? הסטורי הזה הוא בשבילך – מדריך אינסטגרם לעסקים

אינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות החזקות ביותר כיום, אך מעבר לפן החברתי, רבים משתמשים בה ככלי עסקי לכל דבר. אז איך עושים את זה?

240 שח הנחה לקורס אינסטגרם מקיף לקוראי מעריב טאצ׳ (קוד קופון – TOUCH)

אינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות היפות והמחברות ביותר שיש.  היא ידועה כפלטפורמת הלייפסטייל והאופנה ומושכת אליה בהתאם את הקהל הרלוונטי אשר מתעניין בנושאים כמו: עיצוב אופנה, תכשיטים, סטיילינג,  בגדי ספורט ונעליים.
למרות כל אלו, אנשי תוכן ויעוץ שונים המוכרים שירותים, לא מוותרים על הנוכחות בפלטפורמה ועובדים בה בצורה מותאמת לענף הייעוץ (על כך נרחיב בהמשך).

בעולם כולו, מצליחה הרשת למשוך אליה למעלה מ- 800 מליון משתמשים פעילים ביום. היא חברת בת של פייסבוק וחברת אחות של ווטסאפ.

מהו סוד הקסם של אינסטגרם?

מדובר ברשת שמבוססת בעיקר על שיתוף של תמונות וסרטונים,  מאד אינטואיטיבית וקלה לתפעול. כיוון שהיא רשת סופר ויזואלית, היא מספקת למשתמשיה השונים, פרטיים ועסקיים, כלים רבים לשיפור הנראות של כל תמונה או וידאו והחיים בה נראים מלהיבים ואקסטרה יצירתיים. לרשות המשתמשים בה כמות אדירה וחינמית של פילטרים, מדבקות, סגנונות עיצוב, גיפים ופיצ’רים מדליקים לעיצוב הסטורי.

כמות אדירה של אופציות לבחירה בחינם


אינסטגרם – לא לצעירים בלבד 

על פי נתוני סטטיסטיקה, מאפריל 2020 ניכר שלכל הגילאים והדורות ( Z, Y X וגם מעט מדור הבייבי בומרס) יש נוכחות ברשת.
להלן התפלגות הגילאים:

Statistic: Distribution of Instagram users worldwide as of April 2020, by age group | Statista
Find more statistics at Statista


אז מה הסיפור של הסטורי?

רגע לפני שתתמכרו, כדאי להכיר 3 פיטצ’רים משמעותיים:

  • הפיד – זהו החשבון שלכם עם התמונות או הסרטונים שתעלו. (בדומה לקיר שלכם בפייסבוק)
  • הסטורי – פיטצ’ר שניתן לשתול אליו תמונה או וידאו עד 15 שניות, והם פעילים ל-24 שעות.
  • ההיילייט (הנבחרים – למשתמשים בעברית) – קטגוריות נבחרות שנוצרות על ידי בעל החשבון כדי לשמור בהן תמונות או סרטונים נבחרים שהועלו לסטורי. מה ששומרים בהיילייט נשמר עד שמחליטים להסירו.

הסטורי

אחד הפיטצ’רים הבולטים באינסטגרם, האלגוריתם נשען עליו וחושף את הסטורי יותר מאשר פוסטים או תמונות שנעלה לפיד. לכן, נעדיף לעבוד עם הסטורי באופן יומיומי ויותר מפעם אחת. נסו לתכנן לכם בין 1-5 סטוריז ביום.

פרסמו סטורי כמה פעמים ביום
מקור: Shani kugman


למה לנו לשמור בהיילייט?

כיוון שאז אנחנו יוצרים לנו סרגל כלים דינאמי ומעניין שמאפשר לעוקבים שלנו להשאר עוד בדף שלנו. בנוסף, כך אנחנו מספרים את סיפור המותג שלנו ונעזרים בהם לניווט בין נושאים/ מוצרים/שירותים , ממש כמו סוג של תפריט באתר עצמאי.
(לחצו על התמונה להגדלה)

תכנון היילייטס – אייקונים בשחור לבן – שני קוג’מן
קרדיט: https://www.instagram.com/shani.kugman/

תכנון ההיילטייס בעיצוב מוקפד – דנה טל
קרדיט: https://www.instagram.com/dana.tal.online/ 

תכנון ההיילטייס בצבעים – BU Design Shop
קרדיט: https://www.instagram.com/budesignshop/


עיצוב הסטורי שלכם

אינסטגרם מאפשרת להעלות תמונות שעוצבו מבעוד מועד בפילטרים מוקפדים ומיוחדים או כאלו שעובדו בתוכנות חיצוניות, אבל זה ממש לא הכרחי לאור היכולות המדהימות שיש למצלמות בסלולרי שלנו יחד עם אפשרויות העיצוב הרבות שהסטורי מציע. בין היתר תמצאו פילטרים של נצנצים, מציאות רבודה, צבעוניות משתנה, לבבות, רטרו ועוד. תוכלו גם לשמור את הפילטר שאהבתם ולשוב ולהשתמש בו שוב ושוב.

אינסוף אפשרויות לעיצוב הסטורי
מקור:
BADIYA


טיפים לעבודה נכונה עם אינסטגרם

  • הקמת פרופיל עסקי – הכרחי להמיר את הפרופיל מפרטי לעסקי על מנת לקבל: סטטיסטיקות על הנעשה בחשבון שלכם, חיבור למערכת הפרסום הממומנת של פייסבוק וחיבור לאפליקציות נוספות שיתמכו בפעילות העסקית וישדרגו אותה.
  •  תוכנית עבודה – כמו בכל התנהלות עסקית, גם באינסטגרם מומלץ להכין תוכנית עבודה עם יעדים ומטרות, בעיקר כדי להצליח לשמור על רצף של העלאת תכנים.
  • תזמון – מומלץ להכין מראש את החומרים ולהעלות אותם לרשת באופן מתוזמן. יש כלים חיצונים לאינסטגרם שמאפשרים זאת, כמו אפליקצית לייטר. גם פייסבוק מסייעים לנו ומפתחים כלים שעוזרים בכך, הכלי של פייסבוק – CREATOR STUDIO יתמוך בתזמון פוסטים לפיד. שווה ללמוד ולעבוד איתו במסגרת תוכנית העבודה
מסך תזמון פוסטים בcreator studio
מקור: SportyWolf

  • האשתגים – “פה קבור הכלב..” – האשתג הוא תגית אינסטגרמית שנכתבת כך: #האשתג. סולמית + מילה ברצף. (לדוגמא: earrings# או gold_earrings#) ניתן גם לכתוב יותר ממילה אחת, אך חשוב לשמור על הרצף. ההאשתגים הם מנועי ההפצה של התמונות והסרטונים המועלים לרשת. יש קבוצות שונות של האשתגים – נושאים, מקצועות, האשתגים של המותג. שימוש בהאשתגים בצורה יעילה תאפשר לכם לחשוף את החשבון שלכם באופן אורגני (ללא תשלום) ללקוחות שלכם. לכל פוסט ניתן להצמיד עד 30 האשתגים וחשוב מאד ללמוד ולחקור איך למצוא האשתגים נכונים לכם על מנת להצליח לדייק את הפעילות השיווקיות.
View this post on Instagram

טבעת כסף מושחרת שמגבירה את הקצב 🚀✌🏽 • • • #spacegorilla #טבעתמושחרת #טבעתשחורה #סטייללגבר #אקססוריז #אקססוריזאונליין #אונליין #אתר #אתרתכשיטים #תכשיטיןאונליין #תכשיטיםלגבר #תכשיטיםמעוצבים #טבעות חריטה #חריטתטבעות #איכותי #השראה #תכשיטהשראה #סטיילתלאביב #יפו #אולדסקול #אפנתגברים #שחורלבן #צילוםישראלי #צילוםמקצועי #מסמר #עץשחור #צבעשחור #ספייסגורילה #טבעתחדשה #טבעותכסף

A post shared by ●○ 𝙿𝚄𝚃 𝚈𝙾𝚄𝚁 𝙷𝙴𝙻𝙼𝙴𝚃 𝙾𝙽 ° ° ° (@spacegorilla.studio) on

  • דברו איתם קרוב – בסטורי טמון סוד החיבור, ככל שתדברו עם העוקבים שלכם בתדירות גבוהה, בגובה העיניים ובאותנטיות, כך הם ירגישו נוח לפנות אליכם. והופ, כשפונים אליכם, שואלים שאלה, מתייעצים, אז אתם יכולים להתחיל לנווט את הספינה לעבר השירות או המוצר הנכון ולסגור עסקה. הסטורי מאפשר לכם להיות משוחררים, עשו זאת בחכמה.
השקת קולקציה חדשה של SPORTYWOLF
מקור: SportyWolf

כמה דגשים למותגי אופנה ולייפסטייל

תמונה שווה אלף מילים וגורפת עוקבים

הקפידו להעלות תמונות ברורות, חדות, מדויקות ומעוררות השראה. הקפידו לספר סיפור דרך התמונה. אפשר להעלות תמונות של מוצרים על רקע לבן, אבל לא כל הזמן. אינסטגרם לעומת אתר איקומרס היא רשת חברתית מהנה, ומי שמגיע/ה אליכם רוצה לשטוף את העיניים. תמונה שווה תגרום ללקוח לעצור, לבחון ובמקרה הטוב גם להכנס לפרופיל האישי של בעל המותג ולעקוב אחריו (שזה הטופ!).


תכננו את הפיד

אפשר לבנות סיפור בהמשכים, אם אתם בעלי מותג הנעלה, תוכלו להעלות 3 תמונות של זוג הנעליים ברצף:

תמונה ראשונה  – הנעליים בלבד

תמונה שניה –  האאוטפיט המתאים להן 

תמונה שלישית – הנעליים על דוגמנית

ממליצה מאד לחשוב מה נכון לכם, האם ליצור רצף של שלשות/ שישיות/ תשיעיות (בהתאם למבנה של אינסטגרם) כי אז, עליכם להיות מתוכננים מאד וצמודים בהקפדה לתוכנית העלאת התמונות ולצילומן.

זה הזמן לשטוף את העיניים בכמה דוגמאות מהממות של מבחר מעצבות ישראליות:

1. BADIYA

מקור: BADIYA

2. 108beads.jewelry

מקור: 108beads.jewelry

3. tutikabynoa

מקור: tutikabynoa

4. space gorilla

מקור: space gorilla

5. דנה טל

מקור: דנה טל

כפי שרואים, כל מעצב בחר לספר את סיפור המותג שלו בצורה אחרת ולהשתמש בפיד בדרך התואמת לערכי המותג שלו. זה למעשה הטיפ המסכם שלי. רגע לפני שמתחילים לשעוט קדימה לעבר העבודה בסושיאל מדיה בכלל ובאינסטגרם בפרט, הקפידו לעשות לכם סדר בעיצוב האסטרטגי של המותג, בהגדרת הערכים המעצבים, בהבנת האג’נדה שהוא משרת ובניסוח המשימה העיקרית שלו. רק אז, כשאתם ברורים לעצמכם ומכירים את המותג היטב, תוכלו לייצר לו חוויה ויזואלית מדהימה ומתאימה.
תהנו ובהצלחה!

240 ₪ מתנה לקוראי מעריב טאצ’ – לקורס אינסטגרם  המקיף

459 ₪ במקום 699 ₪ 
קוד קופון – TOUCH

לינק להרשמה: https://secure.cardcom.solutions/e/Trd

*הקורס מועבר על ידי אסנת אלי וויס. הקורס מתעדכן מעת לעת וניתנת בו תמיכה שוטפת


אל תפספסו