לבחור באטסי: זירת המסחר החזקה בעולם לעיצוב ואמנות

WikiJunkie - ויקיפדיה

בין אם אתם מעצבים המחפשים היכן למכור או אנשים שאוהבים לקנות פריטי מעצבים באיכות גבוהה, אטסי הוא המקום בשבילכם

למה אטסי? מי שמע על זה בכלל?

תחום האיקומרס (ecommerce – מסחר מקוון) נשלט היום על ידי זירות המסחר ולהערכתי הזירות ילכו וינגסו באתרי המסחר. לזירות המסחר יש תקציבי פרסום אדירים, יש להן קהל לקוחות ענק שעליו ניתן לעשות רימרקטינג ולדוור. הזירות המובילות לסוחרים מישראל הן אמזון על אתריו הרבים, איביי ואטסי.

היכרות ראשונה עם אטסי
מקור: לירן וויס

מהן זירות מסחר ומה ההבדל בין זירה לאתר?

זירת מסחר היא קניון אינטרנטי שבו המוכר מקבל חנות חינמית או בעלות נמוכה. בדרך כלל, לזירת המסחר יש חוקים ברורים על תוכן החנות והעבודה מול הלקוחות. לרוב, ישנן עמלות מכירה אותן תקבל הזירה תמורת כל עסקה. בזירת מסחר, מערכת חוות הדעת היא אמינה ומדויקת וגורמת לקונים רבים לרכוש ברוגע.
לעומת זאת – אתר, הוא ישות עצמאית שכל בעל עסק מקים לעצמו וקובע את חוקי האתר שלו. הקושי הגדול ביותר של בעלי אתרים הוא להביא תנועה איכותית ולתרגם אותה למכירות.

Online shopping
קניה אונליין היא כבר עניין שבשגרה


זירות המסחר המובילות כיום

על איביי שמענו כולנו – כסוחרים כאן, היה לנו בשנים הקודמות קל יותר למכור מבחינה טכנית ואף הרוח הגבית של איביי ישראל עזרה מאוד לפתח את המסחר. בשנים האחרונות אמזון תפסה תאוצה גם בגלל האפשרויות המתקדמות של עבודה עם המחסנים וגם כי נפתחו השערים לסוחרים הישראלים.
ברקע, ישנה זירת מסחר יעודית לתחום העיצוב, האמנות והוינטאג’.  אטסי הינה זירת המסחר החזקה בעולם לתחום הזה, יש בה מעל ל-2 מיליון חנויות ורובן ככולן הן של מעצבות (נשים- 81% ).



הקונים מעדיפים לרכוש בזירות מסחר ובאטסי בפרט – מדוע?

  1. כוח הפרסום והשיווק של הזירות – אטסי השקיעה כ- 110 מיליון דולר על פרסום ושיווק הזירה ב2018
  2. מערכת חוות דעת אמינה (reviews) – גם אמזון מקפידה וגם אטסי על אמינות חוות הדעת. באטסי, רק מי שרכש ממני ונרשם כחבר לזירת המסחר יכול להשאיר לי חוות דעת, הלקוחות בהחלט סומכים על מערכת הפידבקים ומקבלים החלטת קניה על פי חוות הדעת שהשאירו הרוכשים הקודמים.
  3. אמון בזירה עצמה – קניה באינטרנט מלווה מידי פעם בחשש – האם התמונה משקפת את הפריט שאותו אקבל? האם ישנו ביטחון מלא שאכן אקבל את הפריט, האם יהיה לי למי לפנות אם תיווצר בעיה עם המוצר, האם התשלום בטוח ? כל השאלות האלו ברורות למי שקונה באטסי, הלקוח יודע שגם אם המוכר לא ישלח\ ישלח פריט פגום\ יטעה אותו – תמיד אפשר לפנות לאטסי ולפתוח תלונה כנגד המוכר – כך שיש לקונה הגנה מפני הונאה.
  4. זירת המסחר נוחה לשיטוט וחיפוש – לקוח שכבר קנה בזירה, ישמח לחזור ולקנות בה מכיוון שהוא כבר מכיר את השדות והתכנים וקל לו להתמצא.
כך תשאירו חוות דעת על הפריט שקניתם

הקמת חנות

אם אני מגיע מתחום העיצוב , האמנות או מסחר בוינטאג’, כנראה שיהיה לי קל יותר לפתוח חנות באטסי מאשר להקים אתר עצמאי – הן מבחינת העלויות והן מבחינת קלות ההקמה של החנות.

כמו כן, משפיע נוסף הוא התנועה (traffic) – בעוד שלאתר עצמאי עלי להביא תנועה דרך כתיבת תכנים, עבודה עם משפיענים ובעיקר דרך קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק, באטסי התנועה כבר קיימת, לקוחה שגולשת באטסי הגיעה, ברוב המקרים, לא מחיפוש בגוגל אלא מכניסה ישירה לזירת המסחר. באטסי יש כ- 200 מיליון כניסות בחודש, רובן מארצות הברית, זוהי זירת המסחר לאמנות הגדולה בעולם. אם כך, תנועה כבר יש, כך שעלויות הפרסום יכולות לרדת או לחילופין, ניתן להשתמש בתקציב גבוה בתוך אטסי דרך הקמפיינים הממומנים ומערכות הפרסום הפנימיות שמציעה הזירה ולמשוך את הקונים שכבר נמצאים בקניון הזה , אלי לחנות.

אז למה אטסי ולא איביי?

כשלקוחה רוצה משהו במחיר טוב היא תיכנס לאיביי ואף תפעיל את הפילטר הפעיל ביותר באיביי – free shipping + lowest price.
התפיסה באטסי היא שונה – התחרות היא לא על המחיר אלא על המקוריות והאיכות. אם לקוחה רוצה לקנות משהו מיוחד, משהו שאין לאחרים, אולי אפילו פריט עם פרסונליזציה – נניח מעמד לטלפון מעץ שעליו חרוט שמי – המקום הראשון שעליו אחשוב הוא אטסי.

מגוון עצום של פריטים עם הקדשה אישית


בחנויות אטסי ניתן לפגוש אומנות שונה. נוכל למצוא קרמיקה שימושית, בגדי מעצבים , ציורים ותכשיטים. מידי פעם נפגוש חנויות עם אמירה וקו שונה – לעיתים צבעוני עד מאוד, לעיתים מפתיע . הרי זה הרעיון באטסי – למצוא משהו שונה

צבעוני, מפתיע, ייחודי
tutikabyNoa
צילום: נועה הולצשטיין


איך יכול להיות שבאטסי אמכור יותר מאשר באמזון?

המחיר באטסי מושפע מאיכות המוצר ומקוריותו, מכיוון שכל מעצב מוכר משהו שונה אין כמעט תחרות על המחיר. אם הפריט שלי מתאים לשלוש זירות המסחר , איביי אטסי ואמזון – כנראה שבאטסי סיכוייו להימכר גדולים יותר.

כל מעצב מוכר משהו שונה אין כמעט תחרות על המחיר
FrankLineCouture
צלם: ניר הדר

היתרון הגדול של אמזון הוא הFBA – המחסנים של אמזון. רוב הפריטים באטסי לא מתאימים לFBA. לדוגמא: אם אני תופר בסטודיו המקומי תיקים – אז אני לא מעוניין לשלוח אותם למחסנים מכיוון שאני :

  1. לא יכול לייצר מלאים גדולים.
  2. לא רוצה להשכיב מלאי בחו”ל כי אני  מוכר את התיקים שלי גם בארץ בחנויות וירידים.
  3. אם אני עושה פרסונליזציה – אז אין אפשרות לשלוח לFBA.

מעבר לכך העמלות באטסי נמוכות משמעותית משאר הזירות – כיום עמלת המכירה עומדת על 5% על כל מכירה כולל המשלוח (לא כולל עמלת סליקה של פייפאל).

אז אם אתם מייצרים, אמנים, צלמים, גרפיקאים, קרמיקאים או אמנים ומעצבים מכל תחום, הזירה המתאימה לכם היא אטסי. היא נוחה לתפעול, התחרות בה היא על העיצוב ולא על המחיר, הלקוחות בה נוחות ונעימות והעמלות הן מהנמוכות בשוק.

הזמנה לכנס השנתי של קהילת המעצבות והמוכרות באטסי מישראל

ב -17.3.2020 מתקיים הכנס השנתי של קהילת המעצבות והמוכרות באטסי מישראל, הכנס מלא בתוכן מקצועי אודות המסחר באטסי הן למעצבות מתחילות והן לבעלות חנויות פעילות. כבכל שנה – הכנס הוא מקום מפגש נהדר להכרת השוק וגם למפגשים עם ספקים מהתחום כמו חברות משלוחים, בעלי ירידים, חברות סליקה, חברות אריזה ומרציים מהתחום.

לינק להרשמה לכנס: https://www.edealer.co.il/etsyannualconf1732020

אל תפספסו