סגנון הקז’ואל שיק המאפיין את המודרניות העירונית הופך, באזורים הכפריים העמוקים יותר של המדינה, לסגנון אופנה מסורתי יותר ואפילו שמרני. כאן נציג בפניכם רקע קצר על אופנת ברזיל ועל הסגנונות השונים ברחבי המדינה
עלייה תרבותית
כלכלת ברזיל מתרחבת מזה מספר שנים. המצב הגיאו-פוליטי היציב יחסית, מאפשר רפורמות ארוכות טווח וביקוש מתמשך ומסייע לעסקי אופנה ביתיים להתקדם ולהתפתח לחנויות עצמאיות.
צרכנים ברזילאיים הם לרוב בעלי מודעות עצמית גבוהה, ומכירים את טעמם היטב. הם יודעים אלו מותגים ומעצבים יכולים להתאים לרצונם. אפילו החלק האמיד של אוכלוסיית ברזיל מחפש במכוון מעצבים ברזילאיים ולא שמות זרים על מנת לעצב ולחזק זהות הייחודית להם.
אוסקלן (osklan) הוא דוגמא מעולה לתופעה הזו; המעצב אוסקר מטבט החל את מסעו במכירת בגדי ספורט חורפיים בשנת 1990 לפני שהתמקד מחדש בבגדי יוקרה והפך את עסקיו למותג האייקוני שהוא כיום.

בתמונה :Osklan, spring 2019
מקור: פינטרסט
השפעות מוקדמות על האופנה הברזילאית המודרנית
ניתן לראות השפעה פורטוגזית מתמשכת אצל נשים ברזילאיות שלובשות שמלות או חצאיות מבד בורדו ריצ’ליו רקום, ודומה לתחרה ונציאנית. כיום, ברזיל לובשת בגאווה את זהותה הרב-אתנית ורב-תרבותית, תוצאה של הגירה מגרמניה, יפן, איטליה, מדינות ערב וספרד בראשית ואמצע המאה העשרים. נביא מספר דוגמאות להשפעה זו:

בין מודרני למסורתי
מקור: פינטרסט
ה- קרנבל
מצעדי הרחוב של ברזיל והקרנבל המפורסם בריו דה ז׳ניירו הם מחזה מרהיב. ברזיל כמובן ידועה בבגדיה השופעים, הצבעוניים ואפילו הקיצוניים; נשים רוקדות לצלילי סמבה, לרוב בלבוש ביקיני, ועוטות כיסוי ראש משובץ באבני חן ונוצות צבעוניות, תכשיטים אקסטרווגנטיים, עקבים גבוהים ואיפור צעקני. ביגוד ברזילאי נוטה להיות נוח, צבעוני, בוהק ומעוצב בקפידה יחד עם השלמת המראה בעזרת תכשיטים בולטים.
קרנבל בריו דה ז׳ניירו 2019
מקור: יוטיוב

מוקפד עד לפרטים הקטנים ביותר
מקור: flickr
גאוצ’וס
בריו גרנדה דו סול, אזור דרום בברזיל, בולטים הגאוצ’ים במראה המובהק של בומבצ׳ס (מכנסיים רחבים), פונצ’וס, כובעי קש רחבים ומגפי עור. לעיתים קרובות ניתן לראות את רועי הבקר באזור הצפון-מזרחי לבושים במעיל, מכנסיים וכובע מעור.

מקור: פינטרסט
אינדיאנים
אזור האמזונס הוא ביתם של ילידי אמריקה הלובשים טוניקות מסורתיות יחד עם צבעי פנים; לרוב ניתן לראותם עם תכשיטי חרוזים גדולים וכבדים סביב צווארם.

מקור: פינטרסט
בגדי ים
החופים בריו דה ז’ניירו הם כידוע, עוצרי נשימה. אנשים באזור זה נוטים ללבוש חולצות חוף בסגנון קז׳ואל, מכנסי ברמודה, משקפי שמש וכפכפים. לבוש סקסי או מכנסיים קצרים וגופיות הם עניין שבשגרה גם כן.
מקור: אינסטגרם
בגדי באהיה
בימנו, רבים מילידי אמריקה מאמצים סגנון עכשווי יותר. עם זאת, נשות באהיה מעדיפות ביגוד אפריקני מסורתי – צעיף גדול, בהיר וצבעוני, שמלת באיאנה, או חצאית ארוכה מלאה עם כיסוי ראש הדומה לטורבן. הן משלימות את המראה עם שרשראות חרוזים וצמידים.

מקור: פינטרסט
תחפושת כרמן מירנדה
באיאנה הברזילאית לובשת את גרסת כרמן מירנדה שלה עם חצאית (ושסע ארוך) המציגה רגל, וטורבן צבעוני המעוטר בנוצות, פירות פלסטיק ופרחים

מקור: פינטרסט
ערים ברזילאיות
אזרחים ברזילאים עירוניים מעדיפים בגדים מודרניים. גברים צעירים נוטים ללבוש ג’ינס וחולצות טריקו. נשים מעדיפות חצאיות ושמלות קצרות. מכנסי ג’ינס ברזילאים מגיעים במגוון רחב של עיצובים, סגנונות ומרקמים. והם לרוב צרים יותר באופן רופף לקראת כפות הרגליים.

מקור: פינטרסט
מסיבות רחוב
מסיבות רחוב, בעיני העם הברזילאי, הן הזדמנות להתלבש בצורה חופשית ככל האפשר ללא הנחיות לבוש ספציפיות. בין הבחירות הפופולריות ניתן למצוא תלבושות שוטר, מלח ושודדי ים. ניתן לראות את רוב האנשים כשהם לובשים צבעים בהירים, נצנצים, צבעי פנים או אקססוריז בולטים ומיוחדים.

מקור: פינטרסט
היתרון שבניתוק
הבידוד הגיאוגרפי של ברזיל פעל למעשה לטובת תעשיית האופנה. שרה אנדרדה, עורכת האופנה ומובילת דעה של ווג פורטוגל, היללה את הסתמכותה ועצמאותה התרבותית של ברזיל כנכסים החזקים ביותר שלה. המערכת החברתית-כלכלית בברזיל דואגת לאנשיה, עם אמנים וקווי ייצור וסחר משלה. לעיתים רחוקות הם צריכים להסתכל כלפי חוץ כדי להפיק תחושת שייכות או לטפח עושר תרבותי. מה שהעולם החיצוני מכנה “אופנה קיצונית”, הוא בסופו של דבר תרבות עשירה ומגוונת המבטאת מהות משלה שהיא מיזוג מקצוות העולם

בתמונה: ״ווג״ ברזיל
מקור: פינטרסט

צורפת ומעצבת, בעלת המותג Urban Raven לעיצוב תכשיטים.
מתגוררת בפרדס חנה עם משפחתה.